Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Chat topic

Roks1983
4 jaren geleden
Ik heb al vals gespeeld met Gatherer dus zal het niet verklappen

Als het woord ook de betekenis van het getal moet hebben, is Wight of Precinct Six dan niet beter??
 bijgewerkt door Roks1983 4 jaren geleden
Jeff
4 jaren geleden
Four vind ik ook lastig, zelfs met valsspelen op gatherer of een andere zoekmachine.
Maar als ik nou op een iets andere manier valsspeel, heb ik hem zo gevonden!
 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Het idee was ook "op eentje na" he . Inderdaad, het woord "Four" komt niet op een Magic kaartnaam voor als ordinaal nummer! Al vind ik de optie van Jeff wel erg cool
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Mocht je trouwens denken "Wat is die Magnus toch een aardige jongen, die zou ik wel eens willen ontmoeten": ik ga morgen FNMen bij de Bazaar
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Mocht je trouwens denken "Wat is die Magnus toch een aardige jongen, die zou ik wel eens willen ontmoeten": ik ga morgen FNMen bij de Bazaar


Whoa! Zien we jou ook nog eens! Kom je mee Pioneeren?
Mango
4 jaren geleden
Nog een puzzel: welke Engelstalige kaart heeft in zijn naam geen natuurlijk getal, maar wel een ordinaal getal ?
Jeff
4 jaren geleden
Borrowing 100,000 Arrows
Edit: Oh, wacht, dat is andersom.
Eight-and-a-Half-Tails dan?
 bijgewerkt door Jeff 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
8.5 is ook geen ordinaal getal... Het antwoord is natuurlijk Omega Myr!
Mango
4 jaren geleden
Ha! Omega Myr van TheRobinros is een briljante vondst. Ik dacht zelf aan Infinity Elemental. Saai is: Null Rod.
TheRobinros
4 jaren geleden
Hmm, ik denk dat ik het technisch gezien met je oneens moet zijn (gatherer zoeken op "omega" geeft een uniek resultaat, dat zou ik niet echt briljant durven noemen...) want infinity is strikt technisch geen ordinaal getal en verzamelingenleer definieert nul als het kleinste natuurlijke getal, al verschilt dat per schrijver. Stellen dat nul geen natuurlijk getal is, is dus mogelijk maar een soort van discutabel, zeker in de context van ordinalen... Maar sure, op het technisch geneuzel na is het prima
Mango
4 jaren geleden
Onder de natuurlijke getallen verstaat men meestal de set 1, 2, 3,... Notatie: N. Vaak is het handig om hieraan het getal 0 toe te voegen. De set die je dan krijgt wordt genoteerd als N0. Het begrip "aftelbaar oneindig" is definieerbaar maar ligt buiten deze sets. Bij de ordinalen bestaat "aftelbaar oneindig" wel als element van de set, en krijgt daar de naam Omega.
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
56 minuten geleden
Onder de natuurlijke getallen verstaat men meestal de set 1, 2, 3,... Notatie: N. Vaak is het handig om hieraan het getal 0 toe te voegen. De set die je dan krijgt wordt genoteerd als N0. Het begrip "aftelbaar oneindig" is definieerbaar maar ligt buiten deze sets. Bij de ordinalen bestaat "aftelbaar oneindig" wel als element van de set, en krijgt daar de naam Omega.


Zo heb ik de natuurlijke getallen in Delft ook geleerd, al gaan de meeste universiteiten het hier met je oneens zijn: die vinden dat 0 een element is van N en je specifiek met een subscript moet aangeven dat je 0 uitsluit. Leiden en Utrecht vermijden de notatie met N dan ook volledig en schrijven Z_>0 en Z_\geq0... Maar goed, als je de definitie aanhoudt dat 0 geen natuurlijk getal is, kan je van 0 ook geen ordinaal maken. Dat is een keuze, maar als je van 0 een ordinaal wil maken, heb je nodig dat 0 ook een natuurlijk getal is. Claimen dat 0 wel een ordinaal is maar geen natuurlijk getal is verifieerbaar incorrect, al ga ik daar op een Magic-forum maar niet over beginnen

EDIT: aftelbaar oneindig is natuurlijk ook een ding, maar dat is Alev_0, een kardinaalgetal, geen ordinaalgetal. Kardinalen gaan grofweg over de vraag "Hoe veel elementen zitten er in deze verzameling?" en ordinalen over "Wat komt er na deze verzameling?" N heeft kardinaliteit Alev_0, want je kan de natuurlijke getallen op een rijtje zetten en dan kom je ze allemaal tegen; er is een bijectie van N naar N. Ook alle "polynomen in omega" hebben kardinaliteit Alev_0, met een bewijs dat best wel een stukje moeilijker is. Punt is vooral: "oneindig" is veeeel te vaag om te claimen dat het een ordinaal is. "Aftelbaar oneindig" is zeker geen ordinaal, dat is een kardinaal.
 bijgewerkt door TheRobinros 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
"En Bart, waarvoor heb jij informatica gestudeerd?"
Ik: "Om forum berichten te begrijpen van een spel dat ik speel"
"Ow, een computerspel?"
"....Nee...."
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
9 minuten geleden
"En Bart, waarvoor heb jij informatica gestudeerd?"
Ik: "Om forum berichten te begrijpen van een spel dat ik speel"
"Ow, een computerspel?"
"....Nee...."


Het enige woord dat ik herkende van dat laatste bericht van RobinRos was "Alev"
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
48 minuten geleden
"En Bart, waarvoor heb jij informatica gestudeerd?"
Ik: "Om forum berichten te begrijpen van een spel dat ik speel"
"Ow, een computerspel?"
"....Nee...."


Ja, dat . En ik heb ook daadwerkelijk informatica gestudeerd
bartist
4 jaren geleden
Als je de kleine lettertjes niet leest: ik ook!
Als je ze wel leest, dan is "heb gestudeerd" een leugen. "studeer" is dan de juiste verwoording (ben nog bezig met de (master) studie, ben aan het afronden)
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik had de nadruk op OOK bedoeld, niet op DAADWERKELIJK . Ik had al aangenomen dat jij het studeerde of had gestudeerd .
TheRobinros
4 jaren geleden
Dan zijn jullie verder dan ik hoor, ik ben dit jaar aan mijn master begonnen. Wel wiskunde ipv informatica
Dordledum
4 jaren geleden
Ik ben een Alpha nerd. Ik heb mijn doctoraal Engelse taal en Cultuur. Ik begrijp weinig van dit alles.
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Ik begrijp weinig van dit alles.

Welkom in mijn wereld Nooit verder gekomen dan MBO-4
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top