Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat zit er bij jou nog in die EDH-koker?

Morph
5 jaren geleden
Zelfs als je "Mana-Weave" gebruikt is 33 te weinig lijkt me

Waar ik in het verleden nog wel eens met 36 land probeerde weg te komen is mijn standaard nu ook 38 landen geworden. Ik geloof niet dat ik een deck met minder dan dat heb.

Leunen op Manakin & elfjes zou in mijn speelgroep niet zo stabiel werken vrees ik. Niets zo leuk als elfjes afschieten. De manastenen zijn iets veiliger, maar ook daarvoor zwerven er redelijk wat Viashino Heretics, Acidic Slimes, Bane of Progresss e.d. rond.
farden10
5 jaren geleden
Ik speel in de meeste decks 37 land (39 in Muldrotha, the Gravetide), want mana screw is ongeveer het vervelendste wat je kan overkomen in commander. Daarnaast speel ik liever geen mana elves als het niet nodig is. Liever Sakura-Tribe Elder, Burnished Hart of Kodama's Reach en dat type ramp kaarten. Het enige deck waarin ik graag mana dorks speels, is Selvala, Heart of the Wilds. Daarin zorgen ze ervoor dat Selvala, Heart of the Wilds op beurt 2 gespeeld kan worden en dat het deck op beurt 3 los kan gaan met grote mana plays.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb ook het idee dat ik met 37 vooral wegkom omdat mijn speelgroep de oude Commander mulligan nog gebruikt (dus X kaarten uit je hand wegleggen en X nieuwe pakken, en daarna X wegleggen en X-1 pakken, etc) .
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Ik heb ook het idee dat ik met 37 vooral wegkom omdat mijn speelgroep de oude Commander mulligan nog gebruikt (dus X kaarten uit je hand wegleggen en X nieuwe pakken, en daarna X wegleggen en X-1 pakken, etc) .
die spelen wij ook nog, ik denk inderdaad dat het aan de speelgroep ligt bij ons worden zelden manastenen of elfjes opgeblazen. daarbij de kaarten die farden noemt zitten er standaard in als ik groen speel.
maar gezien de commentaren als ik buiten mijn vaste speelgroep wil spelen zal ik er wat aan moeten doen, dus een projectje voor van het weekend om de alle decks iets meer land te geven
MarcelN
5 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Ik heb ook het idee dat ik met 37 vooral wegkom omdat mijn speelgroep de oude Commander mulligan nog gebruikt (dus X kaarten uit je hand wegleggen en X nieuwe pakken, en daarna X wegleggen en X-1 pakken, etc) .


Partial Paris Mulligan heet dat toch? Ben ik ook heel erg van gecharmeerd! Zorgt er vaak voor dat alle spelers in ieder geval een redelijk goeie start hebben.

Maar nu ff weer terug naar de deck-ideeën, mensen! Tenzij iemand nog iets heel gewichtigs heeft in te brengen omtrent manabase..
Triskelion88
5 jaren geleden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat men allemaal als pauper commander speelt of wordt dat niet gespeeld?
LeKrutes
5 jaren geleden
Ik heb 2 decks.

1. Satyr Enchanter, deck speelt heel veel enchantments en probeert daarop te winnen.

2. Spellheart Chimera (dit moet nog, Crackling Drake worden) dit is meer one hit kill deck.
Teferi
5 jaren geleden
Mijn Kynaios and Tiro of Meletis grouphug deck heb ik onlangs afgemaakt en met veel plezier al kunnen spelen.
Momenteel ben ik nog bezig met een Phenax, God of Deception mill deck en een Thelon of Havenwood fungus tribal deck.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb 4 Pauper Commander decks momenteel:
1. Sheltering Ancient met Giant Growth effecten en Fight
2. Crypt Rats met regenerate/deathtouch/indestructible effecten om het bord schoon te vegen
3. Maelstrom Wanderer 100% multicolored
4. Whirler Rogue Equipment

En ik wil denk ik Hallar, the Firefletcher als PCMD maken.
DarthosOfMeletis
5 jaren geleden
Ik speel een Pauper EDH deck met allen maar Slivers. Echt geweldig om te spelen, het is nog best een pittig deck als de kleurtjes en card draw maar op orde hebt. Dit is de decklist:
Panoramix
5 jaren geleden
Momenteel heb ik een eerste versie van de partners Krav, the Unredeemed en Regna, the Redeemer. Het is mijn eerste partner deck en het speelt heel prettig. Het lukt goed om met het deck snel een bepaalde boardstate te hebben, waarmee je de controle over het spel krijgt. Met de cardadvantage die je met Krav, the Unredeemed genereert, kun je een behoorlijke voorsprong nemen op je tegenstanders. Krav, the Unredeemed is zeker de sterkste commander van de twee, maar Regna, the Redeemer heeft ook zeker haar waarde. Met beide in het spel ben je spekkoper
 bijgewerkt door Panoramix 5 jaren geleden
hallowman3
5 jaren geleden
Ik speel zelf 32 land in mijn Jodah deck, het deck werkt prima op 32 land maar daar is het dan ook voor gebouwd. Heb zelf 2 decks speelbaar liggen. Een Jodah stax/stomp deck en een yidris storm deck (waar ik 28 land in speel, maar hier moet nog wat aan aangepast worden).
 bijgewerkt door hallowman3 5 jaren geleden
stefke78
5 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Sure, met heel veel manastenen/elfjes en goedkope spells kan minder wel, maar toch....ik speel deze aantallen

Zada 35
Vial/Kydele 37
Battle Cattle 37
Mr. Ultimus 37
Muldrotha 37
Ezuri 37
Mimeoplasm 37
Odric 37
Tazri Allies 37
Varina 38
Brudiclad 38
Mairsil 38
Arvad 38
Thantis 38
Grenzo 38
Breya 38
Zo-Zu 38



Zo-zo! 38 land in Zo-zu
baco1969
5 jaren geleden
Hoi, ik heb nu onderhand 20+ commander decks en voor het meest is 37 land wel standaard of je deck moet erop aangepast zijn er minder te runnen, pas weer een captain sisay deck gemaakt en met alle rocks en elves en door de commander oproepbare legendary werkt het prima met maar 33 land.

en on topic wil ik nog wel een commander deck maken met een weinig of niet gebruikte commander en er maar het best van maken enkel en alleen voor de uitdaging
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden (Niet dubbelposten ajb. Je kunt je eigen posts editen.)
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ja, Zo-Zu kan niet echt hard rampen dus moet m'n land drop wel halen. Ik ga denk ik wel iets meer manastenen spelen.

Weinig gebruikte Commanders gebruiken is heel leuk . Ik heb ooit (niet in het echt) een Jerrard of the Closed Fist deck gemaakt waarbij alle kaarten (behalve de basics) begonnen met de letter J .
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
9 minuten geleden
Weinig gebruikte Commanders gebruiken is heel leuk . Ik heb ooit (niet in het echt) een Jerrard of the Closed Fist deck gemaakt waarbij alle kaarten (behalve de basics) begonnen met de letter J .

"Jeetje!"
Dordledum
5 jaren geleden
Helemaal eens met dat sentiment. Ben het zelf ook een beetje zat om elke keer weer met of tegen dezelfde decks te spelen. Oh, weer een Nekusar, Ur-Dragon of Kaalia deck. Meh.
Magicfreak
5 jaren geleden
Ik speel nu de volgende decks: (op volgorde van mijn favoriete deck, naar mijn minst favoriete deck)

Animar, Soul of Elements (morph thema)
Odric, Lunarch Marshal (token subthema)
Inalla, Archmage Ritualist (Wizard tribal )
Lord Windgrace (Landfall thema)
HaHarr74
5 jaren geleden
Ik heb in totaal nu 4x commander gespeeld en heb de smaak te pakken. De precons leren kennen is al leuk, en ben nu bezig om Wade into battle te tweaken.
Lavinia, Azorius Renegade zat in een pack, en ik heb een Dovin, Grand Arbiter waarvan ik me afvraag wat ik ermee kan. Dat gaat mijn eerste zelfgebouwde commander deck worden, op termijn. Veel inspiratie uit de Commander - kaart van de dag thread!
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Dat vind ik echt superleuk om te horen! We helpen je graag met wat inspiratie

Dovin, Grand Arbiter mag je trouwens niet als Commander spelen. Was je wellicht wel duidelijk, maar ik had het idee dat ik je zin op twee manieren kon lezen . Maar als je bedoelde dat je een Lavinia deck wil maken en Dovin erin wil spelen, dat mag natuurlijk wel .

Dovin werkt vooral goed als je veel creatures hebt (bv. tokens maken, iets dat wit wel kan) of als je creatures lastig of niet te blocken zijn (iets waar blauw wel goed in is). Heb je die nog niet, dan kun je met Dovin Thopter tokens maken en die vliegen (dus zijn lastig te blocken ). De -7 zou ik niet op rekenen dat je die ooit haalt, maar zo ja dan is het prettig om je hand mee aan te vullen. Dovin komt verder niet 'gevaarlijk' over, dus wellicht onderschatten je tegenstanders hem .

Een leuke (nou ja, voor jou dan ) kaart met Lavinia, Azorius Renegade is Omen Machine. Want als je tegenstander dan een kaart laat zien met de Machine....dan kan hij of zij hem niet casten met Lavinia op de battlefield . Datzelfde trucje werkt ook met Knowledge Pool, alleen kunnen je tegenstanders dan helemaal geen spells meer casten en dat zou ik afraden, want ik denk niet dat het spel dan nog erg leuk is voor ze .

Raff Capashen, Ship's Mage is denk ik ook nog een goedkope en leuke toevoeging om je deck erg flexibel te maken.

Veel plezier
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 91 posts
  • Laatste post Dordledum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top