Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[GRN] Guilds of Ravnica

Skywise
5 jaren geleden
Toffe kaarten tot dusver! Mechanics spreken mij ook erg aan, vooral benieuwd naar de verdere kaarten met Jump-Start en Suveil Firemind's Research zou best wel leuk kunnen zijn in mijn Mizzix EDH, maar zoals Blasty al aangeeft wordt het wel steeds meer schiften tussen instants en sorceries en overige spells...

Om trouwens verwarring over de Guild Kits en reprints e.d. op te helderen heb ik daar even een los topic voor opgestart: https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/forum/magic-the-gathering-nieuwtjes/gk1-2-ravnica-guild-kits/10098?page=last
Maarten94
5 jaren geleden
Maar Deathrite unbanned in standard lijkt me dan?? Anders snap ik deze reprint niet
thewoodcutter
5 jaren geleden
De guild kit reprints zijn niet altijd standard legal. Alleen als de kaart ook daadwerkelijk in een standard legal set zitten (dan waarschijnlijk in een van de ravnica sets of misschien m19), dan mag je ze in standard gebruiken. Ik vermoed dat Deathrite Shaman niet in Guilds of Ravnica zal zitten...
Maarten94
5 jaren geleden
Hij heeft wel hetzelfde set logo. Als ie alleen in een kit zit, heeft ie dsn niet ander logo?
kolonelnick
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Hij heeft wel hetzelfde set logo. Als ie alleen in een kit zit, heeft ie dsn niet ander logo?

Hij heeft het golgari guild symbol als set logo. Alle kaarten in de guild kits dragen hun guild symbol als set logo, hieraan kun je herkennen dat ze uit een apart product komen. Daarnaast hebben ze een heel ander collectors number namelijk x/127 ipv x/259
 bijgewerkt door kolonelnick 5 jaren geleden
Skywise
5 jaren geleden
Geen nieuwe spoilers nog. Wel twee nieuwtjes via Mark Rosewater.

- Guilds of Ravnica bevat in totaal maar twee Planeswalkers, Ral en Vraska (want die staan op de boosters). (Link)
- Hybrid mana keert terug in de set (Link)

En waarschijnlijk de Planeswalker art van Vraska:
 bijgewerkt door Skywise 5 jaren geleden
Maarten94
5 jaren geleden
Die art is wel echt heel sick! Hopen dat ze playable is
Roks1983
5 jaren geleden
Sow, wat een stoere art zeg! Nu ben ik sowieso al fan van Vraska, maar dit verdient wel een hoop punten!
Thomasvdk
5 jaren geleden
BuidingMage
5 jaren geleden
Jammer dat Ral zo'n standaard planeswalker is geworden, en niet zijn oude, uniekere versie, lekker muntjes opgooien.
kolonelnick
5 jaren geleden
Guildgates krijgen een reprint
Dordledum
5 jaren geleden
Die guildkit communicatie is wel erg verwarrend hier doorheen allemaal.
Skywise
5 jaren geleden
Spoilers!

De mechanics, toegelicht: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/guilds-ravnica-mechanics-2018-09-04?csr

Promo's en verpakkingen: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/card-preview/guilds-ravnica-packaging-promos-and-more-2018-09-04?bss

Planeswalker decks featuren Vraska en Ral!
















Damn, ik hoop niet dat deze kaarten een indicatie zijn van het powerlevel van de set. De kaarten met Mentor en Jump-Start zijn afschuwelijk slecht, zelfs voor commons. En ik hoop niet dat Surveil het nieuwe Scry is, waarbij allerlei bekende effecten worden gerecycled met Surveil erop geplakt.
Fingers crossed voor betere commons in het vervolg van spoiler season :/
 bijgewerkt door Skywise 5 jaren geleden
Dordledum
5 jaren geleden
1/1 flying en lifelink voor ? Op common? Nice.
Morph
5 jaren geleden


Niet supergoed, maar ik vind deze weer zo leuk. Spells Matter is altijd leuk om te spelen, en dit is een leuke Pay-off en geeft nog eens wat broodnodige verdediging ook nog.
Jeff
5 jaren geleden
Quote:
12 minuten geleden
Niet supergoed, maar ik vind deze weer zo leuk. Spells Matter is altijd leuk om te spelen, en dit is een leuke Pay-off en geeft nog eens wat broodnodige verdediging ook nog.


Deze pay-off is best wel goed, en op een 1/5 die dagen de tijd geeft om spells te vinden en casten is dat echt wel ok. Met flashback Jump-start in de set heb je ook nog toegang tot 'extra' instants en sorceries. Ik heb goede hoop voor het 'spells'-archetype in limited!
Blasty
5 jaren geleden
Dit op uncommon terwijl voor dezelfde cmc een rare legendary het doet met 2/2 flyers in plaats van 1/1... (Talrand, Sky Summoner) Das wel power hoor.

Birds type is ook nog eens relevanter dan drakes.
Dordledum
5 jaren geleden
En op een 1/5!

Die blijft ook wat langer liggen dan Talrand, Sky Summoner of Young Pyromancer. Prima kaart hoor!
Slagbroder
5 jaren geleden
Ik loop momenteel ook nog niet echt warm voor de commons en uncommons, maar ik verwacht ook niet dat ze de meest interessante zullen gebruiken om de nieuwe keywords en abilities uit te leggen.

Er volgen zeker wel nog interessante commons en uncommons en kaarten die gebruik/misbruik zullen kunnen maken van de kaarten die je in je grafbak dropt met surveil.

Wat me opvalt is dat er 3 van de 5 guilds een grote interactie hebben met de graveyard: zowel Golgari (logisch!) als Dimir en Izzet maken duidelijk graag gebruik van de graveyard, dus misschien is dit wel een sub-thema in deze set?

Zoals er in het Mechanics artikel te lezen valt, is Jump-Start iets veelzijdiger dan gewoon een instant of sorcery nog eens spelen: een duurdere kaart met Jump-Start kan je de eerste keer discarden om te betalen voor Jump-Start van een andere kaart. Maar de kaart die je hebt gediscard ben je niet kwijt, want je kan hem toch nog spelen met Jump-Start!
derooy89
5 jaren geleden
Even korte vraag? Hoe komen we precies aan de kixkass basic landjes?!??
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 249 posts
  • Laatste post Dordledum 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top